Zo pakken we dat aan

Wanneer je een betere ondernemer wilt worden, dan is het van belang om te weten wat dan 'een betere ondernemer' is. Dat beeld bepaal je natuurlijk zelf. Dat betekent ook direct dat in de basis ieder traject dat met ondernemers wordt doorlopen anders is qua inhoud. Toch is onze aanpak en benadering in de basis gelijk.

Kennismaken (wie ben je en wat doe je)

We willen weten wat jou drijft en wat jou beweegt. Maar we willen ook graag weten hoe jij jouw bedrijf ziet en wat je op dit moment aan het doen bent. En jij bent benieuwd naar of wij wel toegevoegde waarde hebben voor jou. Maar belangrijker misschien nog: of we wel een klik hebben samen. Daarom is het goed om elkaar eerst eens te ontmoeten.

Wat speelt er (wat kun je en wat wil je)

Nadat we weten wat je drijft willen we erachter komen waar je voor staat, zijn we benieuwd naar waar je voor gaat en wat je doelstellingen zijn. Waarop zijn die gebaseerd? En zijn ze wel reëel? Hoe stuur jij je bedrijf? Vervolgens laten we zien wat er mogelijk is met jouw bedrijf, op basis van jouw eigen ambities. Waarbij jouw uitdagingen centraal staan.

Vertrekpunt bepalen (waar sta je nu als ondernemer | met je bedrijf)

Samen kijken naar waar jij staat. Persoonlijk en met je bedrijf. Wanneer je namelijk een doel wilt bereiken heb je niet alleen een duidelijk eindpunt nodig, maar ook een goed vertrekpunt. Door te kijken waar je nu staat zorgen we voor een juist vertrekpunt.

Inventariseren (wat heb je al geregeld)

Heel veel dingen lopen op dit moment al goed. De vraag is alleen: hoe kunnen we van A naar Beter? Door met je mee te kijken en mee te lopen kome we erachter hoe jij je bedrijf stuurt en hoe jij leiding geeft aan jezelf en aan te team. Op die manier geven we inzicht in wat er binnen je bedrijf dit moment al (goed) geregeld is.

Adviseren (wat moet je nog doen | organiseren)

We weten inmiddels waar je staat met je bedrijf en wat er allemaal al (goed) geregeld is. Maar wat moet je nog organiseren? Wat is er nog niet (helemaal) op orde en moet je nog inregelen om je doelstellingen te realiseren. 

Jaarplan maken (waar ga je naar toe | perspectief)

Je weet inmiddels waar je staat én waar je naar toe gaat. Nu nog de vraag; Wat gaan we doen? Tijd voor het maken van een plan. Het bepalen van de route. Het stellen van prioriteiten en het uitzetten van acties. Dat zorgt voor duidelijkheid, overzicht en rust.

Implementeren & borgen (aan de slag)

Met een plan heb je een leidraad voor wat je moet doen. Maar hoe pak je het aan? Hoe zorg je ervoor dat er écht iets gebeurt? Dat acties worden opgevolgd? Dat de ontwikkeling van het bedrijf een prioriteit blijft? In deze fase staan we naast jou als ondernemer. Door het plan te implementeren 'borg' je dat de ontwikkeling die jij voor ogen hebt ook kan worden gerealiseerd.

Ontwikkelingstrajecten als deze zijn even verhelderend als confronterend. Het is logisch om te doen en tegelijkertijd spannend om aan te beginnen. Het geeft enerzijds rust en zet anderzijds heel veel in gang.

Durf jij het aan?