WAT HEB JE AL (GEREGELD)

Wat heb je al

Soms moet je eerst pas op de plaats maken om vervolgens sneller vooruit te gaan. Dat geldt zeker voor het verbeteren van jouw bedrijf. Om ervoor te zorgen dat alle belangrijke onderdelen binnen jouw bedrijf op de juiste manier georganiseerd zijn maken we een grondige analyse en dwarsdoorsnede van alle facetten binnen jouw bedrijf (die aangepakt moeten worden).

Door met je mee te kijken en mee te lopen, komen we erachter hoe jij je bedrijf stuurt en hoe je leiding geeft aan jezelf en aan je team. Door samen met jou te kijken naar alle ondernemers-facetten waar jij in de praktijk mee te maken hebt (of gaat krijgen) met je bedrijf, komen we er achter 'hoe de vlag er bij hangt'.

Uitgebreide bedrijfsanalyse

Hoe gaat het in z'n werk? In verschillende sessies gaan we zorgen voor de antwoorden op de belangrijkste vragen die jou als ondernemer zelf in staat stellen om een goede begroting te maken. Zodat je beter kunt calculeren, en (strategische) keuzes kunt maken om meer grip en sturing te krijgen op je bedrijf. Je hebt na deze bedrijfsdoorlichting al veel meer ondernemersinzichten, waardoor je je bedrijf nu al beter kunt sturen.

Door jouw bedrijf 'door midden te zagen' krijgen we een beeld bij wat er allemaal al is, wat er speelt en wat er ontbreekt. Van daaruit krijg je adviezen over zaken die nog moeten worden opgepakt of georganiseerd. De uitkomsten van de analyse worden gebruikt bij het maken van het plan van aanpak.

Dus;

  • wil je weten wat er binnen jouw bedrijf nog moet gebeuren om de volgende stap te maken?
  • heb je er behoefte aan concrete verbeterpunten?
  • wil je meteen aan de slag om je bedrijf te verbeteren?

Plan dan een afspraak in om erachter te komen wat het jou(w bedrijf) oplevert om aan de slag te gaan.

Dan;

Kun je dus hulp inschakelen van een expert. Een ervaren bedrijfsadviseur die de zwakke kanten en bedreigingen van je bedrijf in kaart brengt, maar belangrijker nog; je sterke kanten in beeld brengt en de kansen die er liggen voor jouw bedrijf benoemt. Je ziet welke processen er zijn en welke nog moeten worden ingevoerd, zodat je weet waar je staat met je bedrijf.

Wat levert het op?

Je krijgt niet alleen écht inzicht in hoe je bedrijf presteert, maar je krijgt antwoorden op vragen als:

  • Wat kost jouw bedrijf nou eigenlijk per dag?
  • Wat is de kostprijs?
  • Wat is de capaciteit die je iedere dag, week of maand moet realiseren?
  • Wat is de winstcapaciteit?
  • Wat laat je nu aan winst liggen?
  • Waar ligt je grootste verbeterpotentieel?
  • Hoe geef je daar invulling aan?
  • Waar wordt geld aan verdiend (klanten/producten/diensten/kanalen etc)
  • Hoe bereken je de (minimale) verkoopprijs?
  • Inzichten die helpen om dingen die goed lopen nóg beter te laten lopen
  • Het gevoel dat je het niet meer alleen hoeft te doen
  • Inzicht in hoe andere ondernemers zaken aanpakken

Typische reacties van opdrachtgevers:

"Dit is de eerste keer dat er aandacht is voor hoe ik het doe als ondernemer"
"Fijn om te merken dat er ook al heel veel dingen al goed geregeld zijn"
"Ongelofelijk wat je ervan leert als je gewoon kijkt naar je eigen gedrag"
"Het is totaal anders dan ik me in eerste instantie had voorgesteld"